CEED LeaderShare: Kako predati podjetje nasledniku? Ali direktorju? Ali prodati?
Key points:
17.30: odpremo vrata
18.00: začnemo
Panel: Podjetniki z izkušnjo – zgodbe, napake, uspehi (spodaj bomo v naslednjih dneh postopoma razkrili goste)
Razdelitev v manjše skupine: vsaki se pridruži gost za poglobljen pogovor, podrobnosti, izkušnje in deljenje.
Predajam podjetje,
Nasledniki
Predal bom direktorju
Prodajam podjetje
cca 19.30: networking ob kozarčku in prigrizku.
Izključno za člane CEED in povabljene.
Naslednja generacija?
Podjetniki, ki so vodenje predali, in tisti, ki so vodenje sprejeli, bodo brez dlake na jeziku povedali kaj so doživeli, kaj je bilo dobro, kaj bi lahko bilo bolje in kje so se opekli.
Najprej panel z gosti, potem pa vodeni “know-how sharing” v manjših skupinah namenjene podjetnikom v isti situaciji: 1. Predajam podjetje, 2. Nasledniki, 3. Predal bom direktorju, 4. Prodajam podjetje ipd.
P.S.
Na srečanju boste izvedeli tudi vse o SPIRIT vavčerjih za prenos nasledstva, ki jih lahko koristite tudi za CEED programe.
FAKTI BRUTI
Kdaj: Sreda, 19. marec 2025, ob 18.00
Kje: CEED Space, Brnčičeva 41g, Ljubljana
Dusan Olaj, Owner at Duol company
Dušan Olaj je ustanovitelj in generalni direktor podjetja DUOL d.o.o. V četrt stoletja je iz skromnih začetkov ustvaril globalno podjetje, specializirano za razvoj in proizvodnjo hitro postavljivih objektov – balonskih hal. Njegova podjetniška vizija in inovativnost sta mu prinesli številna priznanja, med drugim nominacijo za osebnost leta, managerja leta ter naziv podjetnika leta 2013. Poleg poslovnih uspehov je tudi strasten šahist, maratonec in Ironman.
Prihodnost DUOL-a vidi v industrijski tržni niši in kmetijstvu, kjer so razvili inovativne napihljive rastlinjake – svetovno novost. Prav tako sodelujejo z NASO in ESO pri projektu naselja pod balonom na Marsu.
"V tem trenutku oziroma že kar nekaj let se ukvarjamo s prenosom podjetja na naslednika. Kompleksna operacija," je dejal. Po njegovih besedah gre za tvegan postopek, ki pogosto vodi do stagnacije ali celo propada podjetja: "To je še posebno izrazito pri prvem prenosu na naslednike."
Gre za zaupanje partnerjev, kupcev, bank in drugih do naslednika, gre pa tudi za depersonalizacijo lastnika: "To je težava marsikoga od nas, tistih, ki smo posel začeli v devetdesetih letih prejšnjega tisočletja in nas od zunaj se vedno enačijo s podjetjem."
Čeprav se Dušan Olaj po več kot treh desetletjih vodenja podjetja posveča tudi projektom, za katere prej ni imel časa, po mnenju sina verjetno nikoli ne bo povsem zapustil DUOL-a. Vendar pa danes lahko naloge in odločitve vedno pogosteje prepušča sinu, svojemu nasledniku.
Anžej Olaj, International sales manager for DUOL
Ko je Dušan Olaj ustanovil podjetje, je bil njegov sin Anžej star komaj leto ali dve. Oče je bil takrat navdušen tenisač, in med pogovori s prijatelji so ugotovili, da v Sloveniji primanjkuje zaprtih teniških dvoran. Nekdo je omenil, da v Italiji uporabljajo napihljive balone, ki jih pozimi postavijo in poleti podrejo. Ideja se je Dušanu zdela zanimiva, zato je odpotoval v Italijo, si ogledal tehnologijo in sklenil posel – tako so nastale prve balonske hale v Sloveniji.
Anžej Olaj je zadnjih osem let aktivno vključen v družinsko podjetje. Svojo pot je začel v logistiki, nato pa se usmeril v prodajo. Danes, ko se njegov oče postopoma umika iz operativnega vodenja, Anžej prevzema vedno večjo odgovornost pri sprejemanju ključnih odločitev.
"Če malo v šali rečem, te vrže v vodo in pričakuje, da se boš naučil plavati," pravi Anžej, a ob tem poudarja, da ima očeta še vedno ob sebi kot mentorja. "Vedno je v ozadju, na voljo za nasvet in pozorno spremlja dogajanje. Če opazi izzive, ki sem jih morda spregledal, ukrepa. Ključno pa je, da jasno veva, kdaj odločam jaz in kdaj on."
Katarina Uršič, Procurator at Kmetija Pustotnik
Katarina Uršič je prokuristka Kmetije Pustotnik, kjer ročno izdelujejo več kot 50 različnih mlečnih izdelkov. Podjetje na kmetiji Pustotnik ima že tridesetletno tradicijo, njegove temelje pa je postavil Katarinin oče Milan Brence, ko je po študiju prevzel kmetijo v upravljanje. Ključni cilj je bil zagotoviti stabilno poslovanje, ki omogoča nadaljnji razvoj njihove živilske dejavnosti – predvsem sirarstva. So ena prvih zasebnih sirarn v Sloveniji in ena redkih v regiji, ki predeluje tri vrste mleka hkrati.
Sirarna, ki so jo zgradili pred desetimi leti in obsega 2.500 kvadratnih metrov, je rezultat očetovega vizionarskega razmišljanja in maminih trdnih temeljev podpore. "V družini Brence smo v delo vključeni vsi. Od štirih otrok trije aktivno sodelujemo pri razvoju podjetja in kmetije, najstarejši brat pa živi v Avstriji. Nihče od nas ni tak vizionar, kot je bil oče – morda prav zato, ker smo odraščali ob njegovem entuziastičnem ustvarjanju. Ko smo prevzeli vodenje, smo se hitro znašli v realnosti in postali predvsem operativci," pripoveduje Katarina.
Ponosna je, da jim je uspelo uspešno izpeljati prenos vodenja in da podjetje še naprej podpira razvoj kmetije, kar pomeni tudi njihov lasten razvoj.
“Mislim, da so spoštovanje, potrpežljivost, empatija in razumevanje ključni za dobre medsebojne odnose. Ko skupaj živi in dela več ljudi in generacij, je razumljivo, da se ne strinjamo vedno v vsem in da ima vsak drugačne poglede na določene stvari. Verjamem pa, da se lahko vedno, če so le vsi vpleteni v osnovi razumni in ne škodoželjni, najdejo skupne rešitve.”
Jure Remskar, Chief Financial and Operations Officer at Smart Com
Jure Remškar je izvršni direktor Smart Coma, družinskega podjetja, ki ga je pred več kot 30 leti ustanovil njegov oče.
"Začetki Smart Coma segajo v čas, ko je bil oče zaposlen v Iskri Commerce in je zastopal tuja podjetja. Ob koncu osemdesetih je slutil, da se bo trg odprl in da bodo tuja podjetja delovala samostojno. Verjel je, da je prihodnost v sistemski integraciji – povezovanju tehnologije v celovite rešitve. Njegov takratni direktor ni verjel v ta scenarij, zato se je oče odločil za samostojno pot. Sklenil je, da bo eno leto tvegal, preživljali pa se bodo s prihranki in mamino plačo. Tako se je leta 1990 rodil Smart Com, z jasnim ciljem postati vodilni na področju telekomunikacijske in informacijske infrastrukture."
“Uspešnim družinskim podjetnikom je skupna temeljna slovenska vrednota – delavnost. Pa tudi pogum, podjetniški duh, inovativna miselnost ter ponos in pripadnost, ki ga čutimo do Slovenije.
Najpomembnejša je zavezanost dolgoročni perspektivi. V družinskih podjetjih ne razmišljamo toliko o četrtletjih in ne načrtujemo samo v letih, ampak desetletjih. Kljub temu pa so inovacije pomembna stalnica, saj je bistvo družinskih podjetij biti inovativen in se odzivati na potrebe kupcev.”
“V mladosti sem sicer imel povsem druge sanje, postati sem želel profesor zgodovine. A oče me je premeteno spomnil, da je lahko zgodovina tudi odličen hobi, in me spodbudil k izbiri drugačne karierne poti. Zato sem se odločil za pravo, vendar kmalu ugotovil, da ni zame. Motivacija je padla in odločil sem se, da je čas, da nekaj ukrenem: prepisal sem se na mariborsko fakulteto, staršema pa napovedal, da bom študij financiral sam. Takrat se je pokazala moja podjetniška žilica. Kot pravni svetovalec sem vstopil v Smart Inkubator, verjetno prvi »in-house« podjetniški inkubator pri nas.
Po treh letih sem želel narediti korak naprej in z bratom sva prevzela vodenje podjetja Smart Inženiring, ki se je ukvarjalo z oddajanjem lastnih nepremičnin.”
Viri: Finance, spletna stran Smart Com, Aleteia, Bloomberg Adria, Forbes
Podporniki srečanja: